Siła marki sponsora i autora wydarzenia/działania kulturalnego /Magazyn Press/
Jaką strategię waszym zdaniem trzeba przyjąć, aby marka wydarzenia/instytucji kultury nie przyćmiła sponsora? Jakie działania, sposoby warto wykorzystać?
Dobra współpraca, która obu stronom, zarówno sponsorowi jak i autorowi wydarzenia przyniesie korzyści, wiąże się z dobrze przemyślaną strategią i polityką marketingową. Już na samym początku trzeba jasno ustalić kto jest kim i jakie założenia, w ramach organizacji danego wydarzenia, chcemy zrealizować.
Niezwykle ważna jest dobra komunikacja, ścisła współpraca i umowa pomiędzy zaangażowanymi podmiotami. Dzięki temu wydobędziemy i realizujemy wszystko co najlepsze dla zaangażowanych partnerów. Wydaje mi się, że instytucje kultury w naszym kraju, mają ciągle dość tradycyjne, żeby nie powiedzieć „przestarzałe” podejście do organizacji i promocji wydarzeń. Oczywiście to się zmienia i coraz częściej pojawiają się świeże pomysły i realizacje. Często zdarza się jednak, że to sponsor, który działa z pomocą nowych technologii, agencji eventowej, ma swój dział PR, osiąga lepsze rezultaty i korzyści, jeśli chodzi o nagłośnienie imprezy niż autor czy instytucja kultury.
Jaki trend w sponsoringu kultury można obecnie zauważyć, czy coś jest już passe, a jakie działania wciąż pomagają marce?
Jeśli chodzi o instytucję kultury, to w działaniach marketingowych, moim idolem jest Muzeum Powstania Warszawskiego. Organizują różnego rodzaju akcje, konkursy, koncerty, korzystają z najnowszych technologii, aktywnie wykorzystują powierzchnię muzeum dla zewnętrznego finansowania np. promocje książek i płyt, akcje wakacyjne. Wszystko co przyciąga turystów/grupy zdecydowanie pomaga marce, np. ciekawe wydarzenia z wykorzystaniem nowych technologii lub takie w których uczestniczą znane i lubiane osoby. Marce zdecydowanie nie pomagają, np. stare banery wiszące od lat w tym samym miejscu, działania niespójne z komunikacją, niedostateczne zaangażowanie marketingu i PR w działania z instytucją kultury.
Dla magazynu Press mówiła Olga Krzemińska - Zasadzka Managing Director Agencji Power