Eventy w Warszawie – mini-przegląd eventów w stolicy
Zbliżające się gorące, rozrywkowe lato jest najlepszym momentem na organizowanie różnego imprez i wydarzeń. Eventy w Warszawie zaskakują pomysłowością, częstotliwością i rozmachem. Wszystko dzięki niesamowitej atmosferze uzyskanej w głównej mierze przez publiczność. Jednak, tak jak każdy sukces ma swojego ojca, tak każdy event nie obędzie się bez dobrego organizatora!
Jak zorganizować wydarzenie na miarę największych imprez na świecie? Zainteresowani eventami w Warszawie mają cały wachlarz możliwości – od rozrywkowych takich jak Juwenalia, po kulturalne (np. Noc Muzeów), czy filmowe jak Warszawski Międzynarodowy Festiwal Jazzowy. Imprezy te charakteryzują się cyklicznością – niektóre wystartowały jeszcze w latach 90. XX wieku. Jednak przy całej różnorodności nie da się ukryć, że większość z nich może się zawstydzać lekko trącącą myszką formułą.
Jak na tym tle wypadają eventy w Warszawie organizowane przez firmy prywatne? Łatwo się domyślić, że propozycji indywidualnych organizatorów jest wiele, a dodatkowo wzbogaca ją bogata oferta imprez dedykowanym tylko dla firm. Scenariusze i możliwości również coraz bardziej zaskakują. Impreza w tramwaju z DJ-jem? Proszę bardzo! Hummer i kasyno? Nie ma żadnego problemu! Regułą powoli staje się, że im większa ekstrawagancja organizatorów, tym większa popularność na rynku.
Ofertę eventów w Warszawie dodatkowo wzbogacają wydarzenia oscylujące wokół najbardziej rozwojowych obszarów: blogi, marketing, informatyka, social media. Do najbardziej znanych eventów w Warszawie należą choćby Tweet up PL, czy Eventcepcja. Obydwa mają na celu przekazanie najaktualniejszej, skompensowanej wiedzy z zakresu nowych mediów.
Nowe technologie, wymagania uczestników i konkurencja na rynku sprawiły, że eventy w Warszawie muszą intensywnie gonić europejskie standardy. Najbardziej tę tendencję widać w social media. Każdy dobrze zorganizowany event ma tak samo dobrze zorganizowaną komunikację w internecie. Rozwiązań jest wiele, jak choćby popularne hashtagi, których wykorzystanie było do tej pory domeną głównie prywatnych firm, a coraz częściej pojawiają się także w kontekście wydarzeń publicznych. Nadal jednak największym niedociągnięciem organizacyjnym tych drugich jest niedostateczna komunikacja wydarzenia.
Jednym z eventów w Warszawie, który uświadamia postęp, jaki dokonał się w tej dziedzinie, jest Grand Video Awards 2015. To pierwsza impreza-konkurs mająca za zadanie uhonorować najbardziej kreatywnych twórców w Internecie. Najlepszym znakiem naszych czasów okazał się gest youtubera, Łukasza Jakóbiaka który odbierając nagrodę, przed powiedzeniem czegokolwiek, nagrał krótki filmik na snapchata.
Zachowanie Jakóbiaka podkreśliło wartość, która jest tak istotna dla młodych generacji – zjawisko living in the moment. Młodzi, uczestnicząc w różnego rodzajach eventach w Warszawie, chcą nie tylko przeżywać piękne chwile, ale także dzielić się nimi z innymi w czasie rzeczywistym.
Dziś formuła eventów po prostu musi być nowoczesna i uwzględniać te potrzeby. Wtedy eventy w Warszawie będą miały szanse zdobyć tak wiele fanów jak te o światowej sławie.